Alla inlägg den 20 mars 2013

Av Monica Johansson - 20 mars 2013 09:06


Ja, inte är det konstigt att det blir krig i världen……när människor som varit på samma möte dels uppfattar saker så olika och dels tycker så olika…….. Att sen det skrivna ordet uppfattas olika vet vi, det är svårt att uttrycka sig så att det man avser kommer fram.

Att man är så olika så att styrelsens agerande uppfattas som så fult att hela förtroendet för densamma ryker, samtidigt som det av andra inger respekt!!!

Visst förstår man att oenighet uppstår?? Ju äldre man blir, desto mer inser man hur olika vi är och hur olika värderingar vi har.

Nu har ju jag då, väldigt svårt att förstå hur det ovannämda kan inge respekt……..om man låtit mötet rösta och sen kommit med uttalandet att styrelsen skulle avgå KANSKE jag skulle begripa det, men för mig uppfattas det enbart som respektlöst och dessutom så otroligt barnsligt.

Så gjorde vi när vi var små, ”får jag inte bestämma så går jag hem!!”


Jag har också funderat mycket på varför det är så bråttom?? Ja, enligt styrelsen vill man inte förlora ytterligare ett år?? Underligt är det i alla fall att man måste ha igenom ett förslag som inte ens kan presenteras ordentligt eftersom det ännu inte är färdigt, varför inte utforma det och ta det på nästa medlemsmöte om 4 månader? Är det så, som nu spekuleras att vissa är rädda att inte kunna få valphänvisning och därför måste skynda på det här, eller är man rädd för att folk ska hinna tänka efter? Jag har letat i styrelseprotokoll och inte hittat ett ord om detta någonstans, hur länge har det diskuterats? Hur underbyggt är förslaget? Varför kunde man inte presentera ett färdigt förslag? Har man inte ”hunnit” utforma ett sådant??

Jag var på colliekonferensen i februari och där togs frågan om oenigheten upp av en uppfödare och hon föreslog att vi skulle göra något för att ena (eller åtminstone få oss att kunna börja en dialog, vilket jag för övrigt håller helt med om), då sa vår ordförande att de minsann hade försökt med allt och det var nog bara att inse att vi inte kan enas……….Kom förslaget fram efter 16 februari, eller var det uttalandet en lögn??

Jag kan inte hjälpa att all denna brådska och allt hemlighetsmakeri (jag tycker nog att förslaget kunde ha lagts fram tidigare för diskussion inför årsmötet) luktar illa!

Nästa inlägg håller redan på att produceras i tankarna:)) Kanske kan jag då börja formulera vad jag egentligen tycker om själva förslaget, det har ju helt kommit i skymundan..........

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards