Direktlänk till inlägg 20 mars 2013

En hund begraven??

Av Monica Johansson - 20 mars 2013 09:06


Ja, inte är det konstigt att det blir krig i världen……när människor som varit på samma möte dels uppfattar saker så olika och dels tycker så olika…….. Att sen det skrivna ordet uppfattas olika vet vi, det är svårt att uttrycka sig så att det man avser kommer fram.

Att man är så olika så att styrelsens agerande uppfattas som så fult att hela förtroendet för densamma ryker, samtidigt som det av andra inger respekt!!!

Visst förstår man att oenighet uppstår?? Ju äldre man blir, desto mer inser man hur olika vi är och hur olika värderingar vi har.

Nu har ju jag då, väldigt svårt att förstå hur det ovannämda kan inge respekt……..om man låtit mötet rösta och sen kommit med uttalandet att styrelsen skulle avgå KANSKE jag skulle begripa det, men för mig uppfattas det enbart som respektlöst och dessutom så otroligt barnsligt.

Så gjorde vi när vi var små, ”får jag inte bestämma så går jag hem!!”


Jag har också funderat mycket på varför det är så bråttom?? Ja, enligt styrelsen vill man inte förlora ytterligare ett år?? Underligt är det i alla fall att man måste ha igenom ett förslag som inte ens kan presenteras ordentligt eftersom det ännu inte är färdigt, varför inte utforma det och ta det på nästa medlemsmöte om 4 månader? Är det så, som nu spekuleras att vissa är rädda att inte kunna få valphänvisning och därför måste skynda på det här, eller är man rädd för att folk ska hinna tänka efter? Jag har letat i styrelseprotokoll och inte hittat ett ord om detta någonstans, hur länge har det diskuterats? Hur underbyggt är förslaget? Varför kunde man inte presentera ett färdigt förslag? Har man inte ”hunnit” utforma ett sådant??

Jag var på colliekonferensen i februari och där togs frågan om oenigheten upp av en uppfödare och hon föreslog att vi skulle göra något för att ena (eller åtminstone få oss att kunna börja en dialog, vilket jag för övrigt håller helt med om), då sa vår ordförande att de minsann hade försökt med allt och det var nog bara att inse att vi inte kan enas……….Kom förslaget fram efter 16 februari, eller var det uttalandet en lögn??

Jag kan inte hjälpa att all denna brådska och allt hemlighetsmakeri (jag tycker nog att förslaget kunde ha lagts fram tidigare för diskussion inför årsmötet) luktar illa!

Nästa inlägg håller redan på att produceras i tankarna:)) Kanske kan jag då börja formulera vad jag egentligen tycker om själva förslaget, det har ju helt kommit i skymundan..........

 
 
Ingen bild

kristina åhlfeldt

20 mars 2013 09:36

Kan inte mer än hålla med dig

 
Ingen bild

Per

20 mars 2013 12:02

Styrelseprotokollen ger så liten (rättare obefintlig) information till medlemmarna om vad som behandlas och vad man kommer fram till att de lika väl kunde skippas helt. Men det är väl meningen.....

 
Ingen bild

Marie Angleby

21 mars 2013 00:32

Så klokt och bra skrivet av dig Monica :) Jag har haft samma funderingar... minst sagt märkligt att det inte näms i styrelseprotokoll :( ?! Jag var inte på colliekonferensen i februari men har hört liknande dvs en kovändning av ordförande :(

 
Ingen bild

Jeanette Andersson

22 mars 2013 10:44

Jag kan bara hålla med dig.

 
Ingen bild

Anne-Marie Drougge Larsson

9 april 2013 12:48

Det var mitt första årsmöte hos Collieklubben. Jag kan då säga att det inte var direkt upplyftande. Blev otroligt besviken på ordförandens ord, ta inte detta som ett hot, men om vårt förslag inte går igenom så avgår hela styrelsen.... Vad kan man tolka detta som, om inte maktmissbruk. Man tappade ju nästan hakan. Sen när det inte ens finns ett färdigt förslag hur det ska se ut, så känns det ännu konstigare, hur ska man då kunna rösta? Så jag håller verkligen med dej.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica Johansson - 5 februari 2014 15:58

       Hehe, jag kan inte annat än skratta. I flertalet föreningar där jag är verksam jagar man folk till alla uppdrag, men tjatar, övertalar, försöker motivera ibland till och med muta. Det är inte lätt att hitta entusiaster som vill arbeta idee...

Av Monica Johansson - 13 december 2013 09:23

Efter gårdagens inlägg och de starka reaktionerna på detta, kommer här ett (förhoppningsvis) kortare inlägg. När det gäller det andra stycket i gårdagens blogg är här ett förtydligande, det handlar inte om rykten, det handlar inte om skitprat om mina...

Av Monica Johansson - 12 december 2013 11:14

Jag bloggar alldeles för sällan tror jag, nu har jag massor med tankar som bubblar runt igen. Det har skrivits en hel del om Cesar Milan under hösten och nu senast i Hundsport. Många olika synpunkter huruvida hans metoder är bra eller inte. Själv har...

Av Monica Johansson - 24 oktober 2013 18:18

Ja, den som sa att tiden går fortare och fortare och den som nämnde att tiden går fort när man har roligt vet vad de talar om. Här hinns inte med mycket mer än hundar, hundar och hundar…..mina barn kommer med förvånade utrop om jag hinner med ...

Av Monica Johansson - 10 augusti 2013 11:19

Ja nu var det länge sen jag plitade ner något, det har varit sommar och med den mycket glädje och stor sorg. Det är först nu jag med tårarna rinnande kan sätta ord på min sorg. Under våren blev min älskade Pekka sjuk och förloppet var snabbt, straxt ...

Ovido - Quiz & Flashcards