Direktlänk till inlägg 27 mars 2013

Hur gör vi våra val i livet

Av Monica Johansson - 27 mars 2013 13:48

Vad är det som styr när vi gör vägval i livet? Visst, att man får erfarenheter, utvecklas och ser på olika bitar på nya sätt, det ingår liksom i att leva. Men när man gör egna aktiva val, man väljer sitt arbete, många gånger kanske en slump, man väljer sin bekantskapskrets, man väljer vad man gör med sin fritid och framför allt man väljer sina vänner. Arbete, bekanta och fritidsintressen växlar ganska mycket i mångas liv (bara vissa som hela sitt liv ägnat all fritid åt olika djur) men vänner???

Byter man vänner samtidigt med allt annat, eller är vänner något som alltid finns?? Är inte vänner några som man alltid kan lita på? Eller några som man kan bolla sina egna idéer och uppslag med? Eller några som man inte alltid måste tycka lika som, men tycka om ändå??

Ska inte vänner alltid finnas där, i både med och motgångar?

Jag tycker att man till sina vänner alltid ska kunna säga vad man tycker utan att bli dissad för det, jag vill att mina vänner ska tala om för mig om det är något som är fel, jag vill att mina vänner ska gilla mig för den jag är, även om vi inte har samma uppfattning i allting, Jag vill att mina vänner pratar MED mig i stället för om mig och framför allt vill jag att mina vänner alltid ska finnas där för mig.

Jag är så glad för alla mina vänner som uppfyller alla dessa kriterier och jag hoppas att jag alltid ska kunna uppfylla det för er. Jag hoppas att jag har modet att säga till er när något är fel, istället för att bara försvinna…….Jag hoppas att jag ska gå att prata med även om vi har olika åsikter och jag hoppas att jag alltid ska kunna finnas för er om och när ni behöver mig.


Valet att få, ta hand om och behålla sina vänner kan vi göra alldeles själva. Tänk efter en extra gång innan ni väljer bort en vän………..Som allting annat är det lätt att bli av med en vän men det är inte säkert att det går så lätt att bygga upp ett nytt förtroende. Vänner är något alldeles extra som man bör vara mest rädd om, av allt här i livet. Utan er skulle jag inte vara någonting. Tack för att ni finnsJ

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica Johansson - 5 februari 2014 15:58

       Hehe, jag kan inte annat än skratta. I flertalet föreningar där jag är verksam jagar man folk till alla uppdrag, men tjatar, övertalar, försöker motivera ibland till och med muta. Det är inte lätt att hitta entusiaster som vill arbeta idee...

Av Monica Johansson - 13 december 2013 09:23

Efter gårdagens inlägg och de starka reaktionerna på detta, kommer här ett (förhoppningsvis) kortare inlägg. När det gäller det andra stycket i gårdagens blogg är här ett förtydligande, det handlar inte om rykten, det handlar inte om skitprat om mina...

Av Monica Johansson - 12 december 2013 11:14

Jag bloggar alldeles för sällan tror jag, nu har jag massor med tankar som bubblar runt igen. Det har skrivits en hel del om Cesar Milan under hösten och nu senast i Hundsport. Många olika synpunkter huruvida hans metoder är bra eller inte. Själv har...

Av Monica Johansson - 24 oktober 2013 18:18

Ja, den som sa att tiden går fortare och fortare och den som nämnde att tiden går fort när man har roligt vet vad de talar om. Här hinns inte med mycket mer än hundar, hundar och hundar…..mina barn kommer med förvånade utrop om jag hinner med ...

Av Monica Johansson - 10 augusti 2013 11:19

Ja nu var det länge sen jag plitade ner något, det har varit sommar och med den mycket glädje och stor sorg. Det är först nu jag med tårarna rinnande kan sätta ord på min sorg. Under våren blev min älskade Pekka sjuk och förloppet var snabbt, straxt ...

Ovido - Quiz & Flashcards