Direktlänk till inlägg 22 mars 2013

Lika eller olika?

Av Monica Johansson - 22 mars 2013 09:21

Igår var en riktigt trevlig och givande dag. Jag var på ett efterlängtat besök hos en människa som jag varit nyfiken på sen längeJ Mycket prat och massor med intressanta diskussioner blev det och MASSOR med collie!! Vi pratade mycket MH och dess betydelse, mycket om oenigheten i klubben och vad som förorsakat detta, mycket om respekt för varandra, en hel del om årsmötet, ja kort sagt en intressant eftermiddag.

Jag får efter varje möte med intressanta människor så många tankar………

Varför är vi människor så snabba att döma varandra? Vi ser nästa alltid det dåliga väldigt fort medan det positiva måste bevisas, det vore så skönt om man kunde bli bemött och bemöta med en positiv inställning och sen eventuellt revidera den om det skulle behövas.


Kanske vi är mer lika än vi anat även om vi är helt olika?? Kanske vill vi åt samma håll även om vi vill helt olika saker??


Konstigt är det dock att man ena dagen har en inställning till antingen en människa eller ett problem och nästa dag gjort en helomvändning. Visst är det bra om man inser sina misstag men när inställningen är så fundamentalt olika känns det konstigt. Jag blir misstänksam på ett sådant beteende. Ligger det något annat bakom eller har man själv varit lurad i första läget???


Idag har vi 1 dm nysnö, strålande sol, lite hundar på jobbet och det är FREDAG!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica Johansson - 5 februari 2014 15:58

       Hehe, jag kan inte annat än skratta. I flertalet föreningar där jag är verksam jagar man folk till alla uppdrag, men tjatar, övertalar, försöker motivera ibland till och med muta. Det är inte lätt att hitta entusiaster som vill arbeta idee...

Av Monica Johansson - 13 december 2013 09:23

Efter gårdagens inlägg och de starka reaktionerna på detta, kommer här ett (förhoppningsvis) kortare inlägg. När det gäller det andra stycket i gårdagens blogg är här ett förtydligande, det handlar inte om rykten, det handlar inte om skitprat om mina...

Av Monica Johansson - 12 december 2013 11:14

Jag bloggar alldeles för sällan tror jag, nu har jag massor med tankar som bubblar runt igen. Det har skrivits en hel del om Cesar Milan under hösten och nu senast i Hundsport. Många olika synpunkter huruvida hans metoder är bra eller inte. Själv har...

Av Monica Johansson - 24 oktober 2013 18:18

Ja, den som sa att tiden går fortare och fortare och den som nämnde att tiden går fort när man har roligt vet vad de talar om. Här hinns inte med mycket mer än hundar, hundar och hundar…..mina barn kommer med förvånade utrop om jag hinner med ...

Av Monica Johansson - 10 augusti 2013 11:19

Ja nu var det länge sen jag plitade ner något, det har varit sommar och med den mycket glädje och stor sorg. Det är först nu jag med tårarna rinnande kan sätta ord på min sorg. Under våren blev min älskade Pekka sjuk och förloppet var snabbt, straxt ...

Ovido - Quiz & Flashcards